ILM-FAN VA TA’LIM-TARBIYANI RIVOJLANTIRISH FONDI

 

IJTIMOIY SIYOSIY YO‘NALISH

 

ILMIY VA AMALIY YO‘NALISH

TA’LIM VA TARBIYA YO‘NALISHI

Matematika to‘garagi

So‘nggi yillarda matematika olimpiadalari ham matematikani o‘qitish jarayonida keng tarqaldi. Olimpiadalarni tashkil etishning ko'p bosqichli tizimi allaqachon umumjahon standartlari bo’yicha qat'iy belgilangan bular: sinf ichidagi olimpiada -> maktab olimpiadasi - > tuman (shahar) olimpiadasi - mintaqaviy (viloyat, respublika)   -> xalqaro olimpiadalar. Bundan tashqari, quyi darajadagi olimpiada g'oliblari va sovrindorlari yuqori darajadagi olimpiada turlarida qatnashish huquqini qo'lga kiritadilar. Ya'ni, olimpiadalar muayyan sinfdan xalqaro darajagacha tizimda ishlaydi. Darhaqiqat, diagnostik shakl bo'lgan matematika olimpiadasi o'ziga xos yorqin raqobatbardosh tabiati tufayli nafaqat eng iqtidorli va bilimli o’quvchilarni aniqlash muammosini hal qiladi, balki ko'plab o'quvchilarni ushbu fan bo'yicha qo'shimcha darslarga jalb qiladi, ularni matematikani chuqur o‘rganishga undaydi. Olimpiada topshiriqlari, qoida tariqasida, evristik yo'naltirilgan bo'lib, ishtirokchilardan original, chuqur matematik yechimlarni talab qiladi. Olimpiada faxrli o’rinlarni olish o’quvchilarning matematik tayyorgarligini yanada oshirish uchun kuchli rag'bat bo'lib xizmat qiladi va ko'pincha ularning kelajakdagi kasbini tanlashiga ta'sir qiladi. Olimpiadalarning maqomi shunchalik muhimki, dunyoning ko'plab universitetlarida olimpiada g'oliblari tegishli mutaxassisliklar bo'yicha o'qishga kirishda katta imtiyozlarga ega bo'ladilar. O’quvchilarning olimpiadada munosib ishtirok etishi matematika o'qituvchisining keyingi ijodiy faoliyatini ham rag'batlantiradi, chunki olimpiadada talabalarning natijalari ham o'qituvchining ishiga baho, uning kasbiy mahorat darajasining ko'rsatkichidir.

Bizda tashkil qilingan matematik olimpiadalarga ixtisoslashgan kurslar sinfdan tashqari tashkil etilgan g eng keng ko'lamli doimiy shakllaridan biridir. Kurslar matematika fanini o‘rganishga qiziqish ko‘rsatgan, bilimini boyitish, matematik ko‘nikma va malakalarini oshirishga intilayotgan o‘quvchilarga mo’ljallangan.

O’quvchilarining optimal soni - 5 dan 8 tagacha o’quvchi.

Kurs davomiyligi - chegaralanmagan.

Bir mashg’ulotning davomiyligi – 1,5 soat.

Kurs – 7-10 sinflar uchun mo’ljallangan.

Kursni malakali matematika o‘qituvchisi boshqaradi.

Matematik olimpiadalarga tayyorlov kursida o’rganiladigan bo’limlar ro’yxati:

Mavzu

Davomiyligi (soatlarda)

1

Boshlang'ich tushunchalar

9

2

Umumiy xisoblashga doir amallar bajarish.

12

3

Algebraik ifodalar ustida amallar.

12

4

Matnli masalalar yechimlari va taxlili

9

5

Kvadrat funksiyalar:

10

6

Progressiyali va ko'rsatkichli misollar yechish :

12

7

Logarifm qatnashgan misol va masalalar yechish

16

8

Trigonometriya

24

9

Hosila va integrallash amallari va xossalari

20

 
Бизни қандай топиш мумкин?
МАНЗИЛ

Тошкент ш., Олмазор тумани, Талабалар кўчаси, “Маънавият ва Маърифат Маркази” биноси

ТЕЛЕФОН
E-Mail:

info@ziyoforum.uz

АРИЗА БЕРИШ

УШБУ ШАКЛНИ МАЪЛУМОТЛАР БИЛАН ТЎЛДИРИНГ ВА МУТАХАССИСИМИЗ СИЗ БИЛАН БОҒЛАНАДИ

Saytdagi barcha materiallar qonun hujjatlariga, jumladan, mualliflik huquqi va turdosh huquqlar to‘g‘risidagi Qonunga muvofiq himoyalanadi.